Alla inlägg under april 2022

Av Linda Gustavsson - 29 april 2022 19:11

Hej på er!! Idag har jag kört i stan med bilen. Det gick så där. Körde vid tågcentralen i Lund. Där går ju en bussfil i mitten. Jag glömde ju tyvärr bort det. Bussarna har ju företrädare där. Jag kollade ju gående och cyklister. Men som tur var så var det ingen buss som körde just där då. Och nu vet jag det till en annan gång med. Mycket att tänka på. Jag vill bli en säker och bra förare som vet riskerna. Det är inte heller bra att söla och även köra förfort. Ett bra flyt måste man ha. Jag skall kolla lite filmer på youtube hur man gör plus att läsa boken. Hur gick det för er när ni fick ert körkort?

Av Linda Gustavsson - 27 april 2022 19:07

Hej på er!! Idag var vi i Lund och körde. Övade lite stadstrafik. Jag placerade mig lite dumt. Skulle svängt vänster och köra i vänster fil. Men det blev inte så bra.Måste öva på stadstrafik bättre.Jag är lite mesig. Och följa rytmen, hastigheten och så med. Imorgon är det också körning och sen skall jag köra några gånger med min pappa också. Och läsa o kolla skyltarna. Och vart man skall också. Då skall man placera sig under skylten. Och inte hindra övergångställe. Är mycket man skall tänka på. Och framförallt backning och parkering jag undrar hur det kommer gå på uppkörningen. Jag kommer att vara så nervös så allt kommer att gå helt galet. Och så blir man underkänd.

Av Linda Gustavsson - 26 april 2022 19:58

Var på Normal idag och handlade lite saker. Dom har trevliga saker.Där kan man hitta både till stora o små.

Av Linda Gustavsson - 25 april 2022 18:09

Idag varjag på körskolan igen. Det gick så där. Jag var som sagt inte i min bästa form idag. Jag har fått klåda över hela kroppen och det kliar mycket. Kan vara mina blodtryckstabletter jag tar. Jag fick fickpakera. Gick inte så bra. Och sen rondell körning o sen det andra med.Denna jobbiga klådan. Imorgon skall jag till Vårdcentralen och se vad det jan vara. Jag kan ju inte sitta o klia och vara okoncentrerad på uppkörningen. Och jag hoppas jag inte får fickpakera då. Utan pakera vanligt då. Vi gick även igenom säkerhetskontrollen på bilen som kommer att ingå på provet. Och jag hoppas att jag kan rondell och placering när man svänger. Får kolla på youtube och lite annat.

Av Linda Gustavsson - 24 april 2022 20:03

Vi brukar åka uttill Zoogiganten i Lomma och mata kaninerna. De är så söta. När de kommer skuttande och vill ha mat. Man köper i automaten för 10:-. Både vi och barnen tycker det är kul. Dom håller på att byggaupp en ny butik med djur och tillbehör.

Av Linda Gustavsson - 24 april 2022 08:14

Godmorgon!! Idag skall vi åka till Revinge. Titta på olika uppvisningar. Anton vill prova ärtsoppan med pannkakor. Man får även prova att åka bandvagn. Och det är alltid någon man stötter på.

Av Linda Gustavsson - 23 april 2022 07:26

       Godmorgon!!! Sitter i soffan och tittar på ett husprogram. Folk designar sina hus och sen får man följa bygget från grunden till färdigt. Kul och se huset växa fram. Idag skall vi städa och tvätta. Och planera garderoben. Jag tänkte skaffa Elfa inredning i min hörna. Grå med lampor under. Skall ta före efter bilder på det. Och städa uterummet det behövs och alla Halloween saker skall upp på vinden. Vad skall ni göra idag? Lämna gärna kommentarer och frågor

Av Linda Gustavsson - 22 april 2022 17:46

Hej på er!! När vi hämtat barnen hos farmor/farfar åkte vi till Nova. Vi gick först till Stadium där Anton ville ha en keps. Hans kompisar i klassen har en sådan så han fick också en. Jag gick till The Body Shop och handlade 2 stycken ansikts rengöring av märket Three treet oil för fet och oren hy. Jag brukar andvända dom produkterna. Jag tycker dom är bra. Jag har även testat Yves Rochers produkter för ansiktet men jag märkte ingen skillnad. Efter det gick jag o Agnes till KappAhl och skulle leta efter kläder till henne där. Men dom fanns inte i hennes storlek. Verkade utgallrat. På HM hittade vi inget heller. På Lindex hade dom. Så det blev: 2 par klänningar, byxor, T-shirt, sockar och trosor. Hon blev mycket nöjd med sina kläder. Ikväll skall vi se Masked Singers. Trevlig kväll på er

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards